See ya later alligator - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu See ya later alligator - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu

See ya later alligator

Door: roovertjes

Blijf op de hoogte en volg Eugene,Kristel,Bess en Tije

20 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Laatste officiële vakantiedag is alweer aangebroken.
Ons laatste ontbijtje en nog een lekkere plons in het zwembad. Om 11 uur uitchecken en nog even wat boodschappen doen.
Daarna begint ons tochtje door de Everglades.
Kids slapen alweer snel dus het eerste uur rijden we lekker door,soms even een stop ,bv bij een statepark. Eus gaat mooi uit de auto.
Dat gaat 2 min goed,tot dat de muggen vers bloed ruiken en dan moet je rennen!!
Ookal heb je off opgespoten....ze lusten ons rauw!!

Tussenstop bij Skunk Ape research Headquarters.
Bij de grote poema buiten. Deze tip kregen we van het hotel. Echt de moeite waard!!
Zo mochten we een baby alligator vast houden. Een anaconda om Eus z'n nek...foto komt!!
Een tarantula (vogelspin),veel meer andere slangen en mooie beeste,papagaaien en natuurlijk 3 alligators...veilig achter een hek. ;)
Goed dat dit ons verteld was,anders hadden we gewoon doorgereden en dit allemaal niet gezien.
En dat voor 5 dollar pp....dit gaan we nooit meer meemaken.

Door naar HP Willams boardwalk...op zoek naar echte krokodillen. Het water was er te diep,dus niks te zien.
We spraken daar mensen die er vaker kwamen en vertelde ons dat we de onverharde weg op moesten rijden en dan kijken bij de wat ondiepe stukken aan de rand van de weg.
En ja hoor,daar lag de eerste knaperd al.
Eerst dachten we het is een boomstronk ,maar toen we goed keken was het een krokodil .
dus hup foto's en filmen...komt dat beest ook gezellig iets dichterbij zodat hij ons ook goed kon zien...;)
En meteen nog 2 vrienden, die hoorde de lunchbel al gaan!!
Op dat stuk van de weg hebben we er veel gezien.
Gelukkig maar, want door de Everglades en geen krokos zien ,dat kan echt niet:)

Toen het laatste stuk maar doorgereden en om 18:15 kwamen bij ons laatste cheap hotel bij het vliegveld aan....
nou dat was echt aan opknappen toe.
Hier zou onze 'red mijn vakantie ,ook niet blij van worden.
De eerste kamer hebben we dan ook geweigerd. Daar was de badkamer zeik nat....ergens lekt er dus iets....en dat kan niet met 2 kids erbij,je rook zelfs de schimmels.
Dus melding van gegeven en door naar kamer nr 2.
Geen koelkast en magnetron...ja dat hadden we nou juist geboekt!
Kamer 3, ooooook niet. Die muts van de receptie kent blijkbaar het hotel niet goed.
uiteindelijk kamer Nr 4 is het geworden...en jawel een koelkast en magnetron.
Tije snel wat eten gegeven en op naar South Beach....
laatste keer ons favoriet straatje:Lincoln Road.
Best laat nog wat bij de Mac gegeten,happy meal....dat lust Bess wel elke dag.
Om 22:15 terug in het hotel...koffers nog opnieuw ingepakt en gaan slapen.
Om half 8 wakker.Bess en papa nog zwemmen en gaan.....
Op naar het vliegveld!!

Auto terug brengen,met de Miami Mover mee naar het vliegveld,dat ging lekker vlot...veel minder sjouwen als met z'n shuttle.
Inchecken ook geen probleem,we kregen zelf al goeie plaatsen. Door de douane ook helmaal prima...zelfs pakjes drinken mochten er door. Flesje water,boterham,banaan. Wel allemaal voor de kids,maar was benieuwd wat ze wel en niet goed zouden vinden.
Tije was mooi in slaap gevallen en wij hadden nog een hotdog gegeten, met wat frietjes,zo had Bess toch nog wel wat op.
Half uurtje vertraging maar we hadden weer een super plekje. Rij 15 bij z'n schot.
En de maxicosi mocht ook mee naar binnen.
Dus toen we eenmaal in de lucht waren kon Tije lekker in z'n maxitaxi.
Bess was om half 4 al lekker gesetteld op haar stoel,met der kussentje en dekentje. En boem.....binnen. 5 min was ze al vertrokken. En de eerste anderhalf uur heeft ze dus lekker geslapen en niks van het opstijgen gemerkt. Tegen de tijd dat het eten kwam hebben ze toch maar wakker gemaakt,maar ze wou niks eten en viel zo weer verder in slaap.
slapend een halve banaan eten....grappig!!
Tije viel na 2 uur vliegen in slaap. En Bess weer rond een uur of tien,toen moesten we nog 3 uur vliegen.
We hebben ze dus allebei wakker moeten maken met de laatste 15 min voordat we landen....geen kik hebben ze gegeven.
Al met al hebben Eus en ik niet veel geslapen,maar ondanks dat ging de tijd wel snel.

De koffers waren er zo en ook zo door de douane.
Eus is de auto gaan halen terwijl wij lekker warm binnen bleven wachten.
Helaas is Bess op het allerlaatst nog gestruikeld en een hoekje van der tand eraf.
Ik had het eerst niet in de gaten totdat we thuis waren en toch zei met het eten dat ze niet zo goed kon bijten doordat der tand zeer deed. En toen opa weer kwam zei ze het weer....toen zag ik pas dat ze een stukje miste. Dus vandaag ook voor het eerst iets bij de tandarts laten doen. Maar een stoer Babe is het hoor!, mooie vliegtuig uitgekozen als kadotje en trots thuis aan papa laten zien.

Thuis weer heerlijke tosti's en bakkie koffie op.
Ff kletsen bij de buurtjes dat we weer thuis zijn,thx voor de bloemen....gekskes!!!
Meteen wasmachine aan ,maar het huis is meteen weer ontploft,morgen weer een nieuwe dag!

Al vroeg gegeten en kids lekker in bad.
6 uur nog even naar beneden...zit Bess lekker bij papa in de stoel....slaapt ze al....kwart over zes!!!
Dus toch maar op bed gelegd ookal is het nog zo vroeg.Tije heeft het een kwartier langer volgehouden.
Nu ....ik zal er niet om liegen....haal de de droger nog leeg....ga ik douchen en ook heerliJk mijn mandje in...

Dus bij deze....truste ;)

• 20 September 2011 - 17:59

ANS :

Toch weer blij dat julie weer veilig thuis zijn.

• 20 September 2011 - 18:21

Iris:

Wat leuk om jullie reisverslag zo iedere dag te lezen. Jammer genoeg is het weer voorbij. Ik ben zo benieuwd naar de foto's. Rust lekker uit en tot zaterdag.

• 22 September 2011 - 08:21

Lotte:

Leuk om jullie vakantie gevolgd te hebben!
    En wat grappig dat mensen die zo dichtbij wonen (ik woon op Slabroek) er ook voor kiezen om naar Florida op vakantie te gaan! Ik moet nu nog een maandje wachten..