vaccinatie en check up in zieke - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu vaccinatie en check up in zieke - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu

vaccinatie en check up in zieke

Blijf op de hoogte en volg Eugene,Kristel,Bess en Tije

04 Maart 2014 | Kenia, Kisumu

dinsdag... Even terug naar het ziekenhuis voor een inenting. En ik mag mee :-)

Nu zie je ook weer een groot cultuur verschil. Want er zijn pas controles na 6 weken zowel voor Thelma als Fedde. Dat is toch niet voor te stellen!!! Ook voor Thelma is er helemaal geen controle. Niet eens voor hechtingen te checken of krimpen vd baarmoeder. Tja dat doen ze hier niet...oja...als je er flink voor betaald. Moet je nagaan dat je dan een vrouw bent die in zon klein hutje woont en die zich moet wassen met water uit de sloot... tja een eyeopener voor mij...want wat hebben wij het dan toch goed, ja we betalen veel maar de zorg is er wel. Nu voor Thelma is het de middenmoot...en maar hopen dat je been infecties krijgt...lang leve de badedas die we hebben meegenomen. Ook is er niemand die je verteld hoe en wat je met de borstvoeding moet doen... Daarom doen de meeste vrouwen maar wat....of hebben ze hun kind heel de dag aan hun borst hangen...dat is de enige manier om ze stil te houden. Gelukkig staat Thelma wel open voor onze manier en proberen we een manier van twee culturen samen te voegen. Want heel de dag een kind aan je borst is niet iets wat Thelma wil. Ookal merk ik wel dat ze hem heel vaak aanlegd...maar ach nu heeft hij het nog nodig en het is stumulerend voor de borstvoeding :-)

Maar goed na de vaccinatie zijn de toch even naar de huisarts van Freek gegaan om hem even te laten checken. Fedde's naveltje is er gisteren al af gevallen en die heeft de dokter goed schoongemaak. We hebben hem gewogen en hij zit alweer op geboortegewicht...dus dat is een goed teken!!!

Daarna zijn we naar de tante Felicia gegaan, daar heeft ook Thelma gewoond. In het centrum en dichtbij het ziekenhuis dus dat kwam goed uit want er had er eentje honger.

Nu gaan we lekker even chillen, het word weer erg warm. Fedde slaapt...dus wij ook zo :-)

• 04 Maart 2014 - 15:26

Iris:

Ha Kris,

Wat ontzettend leuk om alles zo te lezen. Veel plezier en doe de familie de groetjes van me. Xxx Iris

• 04 Maart 2014 - 22:05

Agustina:

Hey Kris,

Leuk die updates!

Alweer bijna een week voorbij sinds je vertrek...time travels fast...En fijn dat het zo goed gaat met Fedde! Totaal andere cultuur waar je mee te maken krijgt he. Ik denk dat Thelma je adviezen goed kan gebruiken :-). Geniet nog lekker van je tijd daar zou ik zeggen. De groetjes aan iedereen van ons!

Knuffel Agustina
    xx