binnenland in - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu binnenland in - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eugene,Kristel,Bess en Tije Roovers - WaarBenJij.nu

binnenland in

Blijf op de hoogte en volg Eugene,Kristel,Bess en Tije

12 Maart 2014 | Kenia, Kisumu

De Binnenlanden in...op naar Kochia!!

Vandaag (dinsdag) gaan we mee met Freek naar Kochia. Naar het project. ABBA, een self help group, waar Freekenia ook een stukje in mee helpt. Leuk om nu eens ipv verhalen en fotos het zelf eens te kunnen bekijken. En leuk voor ons pap en mam om de verschillen na 2 jaar tijd al terug te zien. Want ze zijn idd vooruit gegaan.

Zoals de fotos( die komen nog) laten zien, zijn al die kinderen zo enthousiast als ze ons zien... Mzungu...mzungu...en dan komen ze op je afgestormd. Je komt letterlijk handen te kort want vooral de kleintjes willen allemaal een hand terwijl je aan het lopen bent. ik heb maar tien vingers, dus ook zéker tien kinderen aan mijn armen :-)

Mooi om te zien dat er weer wat school lokalen bij gekomen zijn. En dat er ook een gebouw bij gekomen is waar nu dus ook cursussen gegeven worden. Die ook oa door Freekenia gegeven worden. Ook naar de tree-nursery geweest, dat is dus de voorbeeldtuin...waar ze de andere boeren laten zien wat er allemaal kan , ook op hun grond!! En hier worden de kleine stekjes weer geweekt voor de volgende plantage. Op deze school zitten toch iets van 300 kinderen die in de buurt wonen. Waaronder er 30 weeskindjes zijn. En die blijven dus dag en nacht daar. Maar ook voor de weeskinderen is er veel op vooruit gegaan. Een goede primitieve slaapplek, maar met goede bedden en toch school. Ookal moet je roeien met de riemen die je hebt. De jongens slapen ergen anders, bij het woongedeelte van een leraar en de meisjes slapen in een gebouwtje bij Sylvia. en Emanuel. Dat zijn de mensen van Abba zelf.

Mooi om te zien, iedereen was blij verrast dat we er waren.Freek had niet verteld dat zn ouders er waren en dus nu meekwamen. En dankbaar dat ze zijn en dat ze mij ogen ontmoeten hihi Voelde me net Maxima.

Moe maar voldaan kwamen we thuis, het was een mooie dag.

• 12 Maart 2014 - 13:00

Dora:

Weer een bijzondere belevenis.Kan me er helemaal in verplaatsen.fijn om te zien dat er weer vooruitgang in zit .Daar doe je het uiteindelijk toch voor!!!!
    Het zal best moeilijk zijn om afscheid te nemen,maar hier zal het thuisfront je met open
    armen ontvangen!!!!Goede reis terug,groetjes aan iedereen en tot 24 Maart.
    Liefs, Dora XX